tisdag 4 maj 2010


Tre veckor...herregud, är det verkligen TRE VECKOR sedan jag födde Thirias? Vart har tiden flugit iväg? Och ändå har det hänt så mycket på dessa veckor...

Just nu ligger han nöjd bredvid mig i soffan och sover. Alli har precis fått sin kvällsmat å lite extra leversnittar. Hon har löpt hur länge som helst nu, å sädär i slutlöpet blir hon lite hängig och deppig. Hon håller låg profil, så förut fick hon en stunds kel och gos, så hon med får känna att hon är en del i familjen. Gamla goa Allisen...


Smsade lite idag med en vän till mig, som fick en son bara fyra dagar efter mig, stackars V har en pojk som är förstoppad och ont i magen. Själv har jag istället en son som äter som en häst, å bajar för kung å fosterland så till den milda grad att han har åstadkommit sår i rumpan istället.

Försöker lufta hans lilla rompa så mycket det går på dagarna, smörja med inotyolsalva och byta ofta, så får hoppas att det snart ger sig för pojkstackaren!


Idag är första dagen själv med Thirias. M åkte till jobbet vid fyra inatt och kommer hem igen ikväll. Sen hemma två dagar, för att sen gå på å jobba helgen. Dagen har flutit på fint för oss. Tack å lov har Thirias visat sig från sin bästa sida, gav mig sovmorgon som start, å sen har han oftast legat nöjd på sin filt, med plastad frotte på å fisit, bajat å kissat nöjt, å däremellan varvat med å käka. Vilket liv alltså, rena skalmanfasonerna! Haha...


Vädret har däremot sugit fetpung större delen av dagen, så promenaden som jag hoppats på idag fick utebli, å istället har jag pysslat runt i lagom takt hemma. Gjorde ett tappert försök att sy en "pyjamaspåse" i fleece till "Mr Thi", men efter att lyckats sy på armen avigt två gånger i rad, gav jag upp på det för idag, å ska ta nya tag imorgon om hjärnan är påkopplad då. Återstår att se...

Nu ska jag sätta mig å lägga in lite mer kort på datorn, sen ta mig en kopp kaffe medans Thirias sover. Hör även att torktumlaren signalerar "klar" ifrån källaren. 3 maskiner fixade idag! Jiha!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar