lördag 8 maj 2010


Har en härlig uppesittar afton, själv, å njuter av musik, samma låtar om och om igen...Ögonen går i kors, men jag sitter å väntar ut Thirias som borde vakna snart för en tankning mat å ett byte.
Började lyssna på lite Winnerbäck. Gjorde en stor kopp chai-te, tände lite nag champa-rökelse och kröp upp i soffan och bara lyssnade och njöt. Lasse har som vanligt sommarturné i sverige, och faaan vad jag skulle vilja gå på hans konsert den 16 juli i GBG. Gick in på hans sida för å kolla vilka artister han tar med i år, och ser att det bl.a. är Melissa Horn. Har bara lyssnat på ett par låtar med henne innan, men hon har en otrolig röst. Och vilka texter sen. Började lyssna lite på youtube för att färska upp minnet lite, å blir helt såld!!! Hon är ju helt jävla amazing denna Melissa! Vilka texter alltå! Vilken röst! Vilka härliga instrumentkombinationer! Vad VACKERT! "Vår sista dans" är en otroligt sorglig å vacker låt. "som jag hade dig förut" är ju sen innan en tokfin låt tillsammans med Lasse. "Falla fritt", vilken låt! Hur ska jag kunna somna inatt? Vill ha spotify NU, så jag kan göra upp en playlist med all bra musik, å bära med mig laptopen upp i sovrummet och köra alla låtar på repeat, så jag kan somna till hennes röst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar