torsdag 20 maj 2010




Denna lilla man har senaste dagarna, och nätterna, haft problem med gaser i magen. Vi har kört med sempers magdroppar, försökt amma och pumpa mer och köpt en lite mildare ersättning. Han kan ligga länge å ta i så han blir rödmosig å tjuter högt, utan nåt större resultat, ibland ett brakande, som när jag sen ska byta "för nu jääävlar måste det ju vara en ren krigszon i brallan", å det var bara en fis....suck...nån gång emellan varven händer det iaf på riktigt å han är galet nöjd efteråt, ända tills nästa fis på tvären infinner sig. Ibland blir det lite bättre när jag ammar, då kan det pysa å smattra lite under tiden. Alltså ammar jag mig igenom många nätter mer eller mindre just nu...Amma (oftast i sängen, jag halvsover), byta x antal blöjor och pyjamasar, nerkräkta eller nedkissade...
Inatt kunde jag inte annat än skratta, för han låg på min högra sida och jag ammade i sängen, liggandes. Hela tiden låg han å cyklade febrilt med fötterna, och hans tånaglar rispade mig längst revbenen, om och om igen...hur länge som helst. Tramp, tramp, tramp! Risp, rasp, riv... om och om igen...
Idag har jag haft pedikyr på Thirias!

Hade dock en lyxig morgon för första gången. Klockan sex, mer död än levande, knackade jag på M:s axel å bad han byta blöjan, eftersom han bett mig att väcka han om jag vill ha hjälp. Vaknade drygt 3 timmar senare!!! Sovit som en stock! De hade gått upp efter blöjbytet, myst en stund i soffan, sen värmt på flaskan jag förbereder varje kväll i kylskåpet med bröstmjölk eller ersättning, eller en blandning av det, för att ha ifall det är "skrik å panik" å han inte blir mätt av att snutta tutte i 300 år typ...Så lyxigt det kändes att få vakna utan att sätta sig som ett spett för att Thirias knorrar i sömnen, å sen knappt hinna somna om innan det är dags igen för nåt...
Dessutom både bäddade M sängen och fixade kaffe till mig. Såna smågrejer som betyder så mycket för en liksom. Det blev en soft bra dag idag, med promenad med D runt området och bara varit. Förutom på förmiddagen då vi åkte in till barnaffären i stan med ett presentkort vi fått utav mina kusiner å deras mamma! Hittade vääääärldens skönaste vita fleecejacka med luva å små öron på, och tre bodies med korta ärmar nu inför sommaren. Så himla nice! Sen tog vi vägen om ica och handlade en swartswald-tårta (sån där fryst liten skapelse, som tinar på en stund) å delade på den! Bara för att vi kan... hihi... gött var det iaf!

1 kommentar:

  1. Så söta våra grabbar ska vara i sina bodies! Jag har köpt likadana fast vit/ljusgrön randig istället för helvit :)

    SvaraRadera