måndag 26 april 2010

Ja, så är man mamma...


Idag är Thirias 13 dagar gammal! Kan inte fatta att det snart är två veckor sedan han kom ut i världen och in i mitt liv...Och kan inte fatta att han bott inuti mig, sparkat och bumpat runt och sedan kommit ut! Känslan är helt overklig på nåt sätt...

Innan man själv blev mamma hörde man alla andra prata om att "det finns inget större än kärleken till ens barn", och man tänkte lite kaxigt "jaja, så säger ju alla. Det måste ju vara nåt man envisas med att påstå."

Nu förstår jag vad de pratar om! Hur man kan sitta i evigheter och bara titta på när ens barn sover. Beundra varje litet ansiktsuttryck, vilja frysa tiden när de är såhär små, och aldrig någonsin få babydoften på deras små huvud att försvinna...

Han blir bara vackrare för varje dag, min son. Min son...shit vad skumt att ens skriva...jag...mamma...mäktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar