söndag 18 juli 2010






Dagarna susar förbi, Thirias är redan 3 månader! Redan nu ångrar jag allt jag inte gjort...tagit fina svartvita foton när han var nyfödd, avgjutningen av gravidmagen som jag aldrig hann med, alla kläder han haft, urväxta, som jag aldrig dokumentat han i, alla videofilmer man inte gjort...ja, listan kan bli lång...

igår var vi på loppis i trakten, fyndade massa skoj. Ett takräcke till audin, en ögonskugga, kläder till Thirias, till Alexandra, en mobil till skötbordet, en leksak till Alexandra, och en flytväst till thirias! Tror det var allt...under 200 kr gick åt. det är det härliga med loppis!

Nu har "pyttjack" avancerat ännu mer, han försöker prata, får fram små roliga ljud som han själv skrattar åt, och griper tag i allt möjligt. Idag medans jag var ute och matade hönsen hade han lyckas få tag i kudden ovaför hans huvud när han låg i spjälsängen. Den hade han krängt över sig å slungat iväg mot fötterna. Haha...och gosedjuren låg i en stor ormgrop...Han e rena hulken! Nu ligger han å trynar lite efter lunchen. Det är inneväder idag, så det blir till att greja medans han slaggar, för det är inga långa stunder åt gången numera...

Vi har även varit på våran första roadtrip, jag å Thirias. Vi åkte till Karlstad ett par dagar på äventyr. Hälsade på en gammal vän sen skoltiden, och bara tog det soft. Tågresan skötte han exemplariskt, och shopping i karlstad var kul. Fanns till och med amningsrum i gallerian där man kunde sitta i lugn och ro mellan affärerna. Så lyxigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar